Jak wymienić akumulator w samochodzie? Poradnik krok po kroku

Na ten dzień większość, jak nie wszystkie akumulatory są bezobsługowe, a oznacza to, że nie dają dostępu do wnętrza. Uniemożliwia to oczywiście uzupełnianie poziomu elektrolitu wodą demineralizowaną, czy też destylowaną. Ów baterie zazwyczaj są wyposażone w magiczne oko, które jest wizjerem informującym o stanie baterii. Kolor zielony oznacza naładowanie akumulatora oraz poprawny poziom elektrolitu. Czarne oko oznacza konieczność doładowania, przy czym kolor biały lub żółty zaleca wymianę.

Jak wymienić akumulator w samochodzie?

Auto powinno być postawione na płaskiej powierzchni daleko od jakichkolwiek źródeł ognia. Hamulec ręczny należy zaciągnąć, wyłączyć zapłon oraz wyciągając kluczyk ze stacyjki. Nowoczesne auta mają jeszcze ten jeden szczegół, że odcięcie urządzeń od zasilania może spowodować małe problemy z elektroniką. Dlatego wcześniej warto dowiedzieć się jak może zareagować konkretny model samochodu, kiedy wyjmie się z niego akumulator.

Pamiętając o swoim bezpieczeństwie, warto zaopatrzyć się w ochronne okulary oraz gumowe rękawiczki. Akumulator zaczynamy odłączać od odkręcenia zacisku z bieguna ujemnego, aby po chwili zająć się dodatnim. Następnym krokiem jest pozbycie się wszystkich zabezpieczeń akumulatora. Naturalnie powinno się mieć na uwadze to, że bateria jest dosyć ciężka, więc należy ją trzymać pionowo, żeby zminimalizować ryzyko wycieków, które mogą mieć miejsce, aczkolwiek nie muszą.

Jeżeli akumulator ma zostać doładowany, najlepiej wtedy postawić go na kartonie w pomieszczeniu o dobrej wentylacji. Bieguny w celu wyczyszczenia dobrze przetrzeć szmatką. Potem po kolei należy sprawdzić, czy korpus nie posiada żadnych nieszczelności, a gdy bieguny stały się zaśniedziałe, do ich oczyszczenia doskonale sprawdzi się papier ścierny albo szczotka druciana.

Mając możliwość poluzowania cel akumulatora, robimy to, aby na końcu ładowania nie doszło do rozsadzenia obudowy. Prostownik z regulacją prądu ładowania należy ustawić na 10% pojemności akumulatora. Najlepiej kupić prostownik automatyczny, który samoczynnie się wyłączy, a jego parametry same się dopasują. Baterie zaleca się ładować przez ok. 10 godzin, mając na uwadze to, że możemy go przeładować.

Nowy lub podładowany akumulator montuje się w aucie, następnie zakłada się klemę dodatnią, a później ujemną. Zaciski dokręca się mocno, ale z odpowiednim wyczuciem, aby bieguny nie uległy ukruszeniu. Ostatnim krokiem jest posmarowanie wyżej wymienionych biegunów specjalistycznym smarem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *